Nieuw lid: GCC Creatieve Makers
GCC Creatieve Makers staat nooit stil
Als je, zoals hij het zelf zegt, al dertig jaar in een bedrijfstak zit waarin het steeds minder hoort te gaan, hoe zorg je er dan voor dat je producten en diensten te bieden hebt waar wél vraag naar is? Laat dat maar aan Frank den Hollander over. Dankzij de continue vernieuwingsdrang en flexibiliteit van de Gorcumse ondernemer van het jaar blijft GCC Creatieve Makers nieuwe markten veroveren.
Frank den Hollander had de primeur in november. Tijdens een succesvolle eerste editie van het Gorcums ondernemersgala in november werd hij gekozen tot Ondernemer van het Jaar, een kroon op het werk van een lange GCC-historie. De award liet vooral zien waarin GCC Creatieve Makers goed in is, analyseert hij. ‘Dingen snel oppakken, dat is ons werk. Toen we hoorden dat we genomineerd waren, hebben onze mensen – buiten mij om – er echt werk van gemaakt om de prijs te winnen ook.
Dit laat zien dat we in staat zijn om megasnel te schakelen en een mooie en effectieve campagne op te zetten via allerlei verschillende uitingen.’
‘Ja, ik heb enorm veel reacties gehad na de verkiezing.’ Lachend: ‘Zo veel dat ik op een gegeven moment dacht: nu is het wel mooi geweest. Maar ze waren allemaal erg positief en we hebben er ook echt nieuwe mensen door over de vloer gekregen.’
Interieurstyling
Snel schakelen en flexibel zijn. Dat is wat de ondernemer en de onderneming (en alle mensen die er onderdeel van zijn) door de jaren heen hebben getypeerd. Eens te meer toonde GCC Creatieve Makers dat in de afgelopen maanden aan, met de creatie van de ‘happy world of Omnia’ in het Omnia College. De school wilde de grote entreehal veel meer kleur, sfeer en gezelligheid geven, waardoor de leerlingen zich er fijner voelen. Of GCC Creatieve Makers daar iets in kon betekenen? En of dat zelfs misschien nog voor de open dag medio januari kon…?
‘Wij kunnen ruimtes omtoveren met ontwerp en signing. Daar zijn we goed in, maar op deze schaal hadden we het niet eerder gedaan. Wel hebben we afgelopen jaar ons team versterkt met een interieurdesigner. Zij ziet gelijk de mogelijkheden die een ruimte biedt; niet zozeer door die helemaal te verbouwen, maar door de bestaande ruimte aan te passen, met veel aandacht voor hergebruik. Vier dagen na het eerste contact met directeur Marieke van den Berg van het Omnia hadden we al een eerste ontwerp en een offerte klaar. Een maand later hebben we de hal aangekleed, ruim op tijd voor de open dag. Dat betekende voor ons wel dat de vrije dagen tussen Kerst en oud en nieuw niet doorgingen, maar dat zit nu eenmaal in ons: door projecten zo snel op te pikken onderscheiden we ons.’
Prettige omgeving
‘Hier zullen we de komende vijf jaar enorm sterk in groeien’, verwacht Den Hollander. ‘Het is zo belangrijk voor een school of bedrijf om een prettige leer- of werkomgeving te creëren, voor de eerste indruk die je aan leerlingen of werknemers geeft. Daarmee bindt je mensen aan je. En voor onszelf is het ook heel gaaf, het geeft zó veel energie. Het is weer een hele nieuwe wereld waarin we terechtkomen, we zijn nu bezig meubels in te kopen voor nieuwe projecten.’
‘Van oudsher was GCC een printbedrijf, maar we zijn altijd bezig geweest om stappen te maken en dichterbij de klant te komen. Daarom zijn we GCC Creatieve Makers geworden. Als we nieuwe mogelijkheden zien, dan pakken we die en dan zijn we er ook snel goed in. We zijn ook nog altijd het grootste reclamebureau van Gorinchem, voor hele grote bedrijven. Maar daarnaast zal de interieurstyling voor ons de toekomst hebben.’